חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיכר בתי מחסה בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

הכל על כיכר בתי מחסה בירושלים

כולנו יודעים כמה ירושלים זו עיר יפה ומיוחדת, אך לאורך השנים ההיסטוריה של ירושלים מלאה באירועים שהפכו אותה למה שהיא היום, עיר של שלושת הדתות הגדולות שקדושה לכולם באותה מידה.

כיום בעת ביקור בירושלים יש כמה יעדים שמומלץ מאו לבקר בהם, אחד מהם זהו כיכר בתי מחסה, מקום היסטורי בירושלים שחווה אירועים משמעותיים בהתפתחות של העיר והמדינה בכלל.

באותם שנים שררה צפיפות מאוד גדולה בירושלים ברובע היהודי, תנאי המחייה היו לא קלים בכלל, מה שהקשה מאוד על היהודים שחיו שם באותה תקופה. באמצע המאה התשע עשרה רכשו את הקרקע חברת הולנד דויטשלנד ובנו שם בתי מחסה לעניי העיר.

בשנת אלף תשע מאות ארבעים ושמונה התחולל אירוע יוצא דופן בכיכר בתי מחסה בירושלים, כאשר הסכם בין מדינת ישראל לירדן גרם לכמעט שלוש מאות גברים להילקח בשבי הירדני, זהו אירוע מכונן בהקמת מדינת ישראל ומאוד מעניין לבקר בכיכר ההיסטורית ולנסות להרגיש את התחושות של האנשים שחיו שם אז.

מה יש בכיכר בתי מחסה בירושלים ובאזור

כאשר אתם מגיעים לירושלים ומבקרים ברובע העיר העתיקה מומלץ לבקר גם בכיכר בתי מחסה בירושלים, זהו אזור מקסים בלב הרובע, תוכלו לבקר בבית רוטשילד שזהו בניין מקסים אשר נבנה שבוף המא התשע עשרה ומעוצב בסגנון מזרחי עם קשתות, ושימש את עניי העיר למגורים.

כיום תוכלו לבקר במוזיאון במקום, או להשתתף באחת הסדנאות שהמקום מקיים, המקום פעיל לכל אורך השנה כך שתמיד אתם יכולים ומומלץ לבקר שם.

אתם יכולים למצוא באזור של כיכר בתי מחסה בירושלים , מגוון אטרקציות מעניינות כמו לדוגמא, הכנסייה האתיופית המרשימה, 

או באחד מארבעת בתי הכנסת הספרדיים שבמקום, ממש במרחק קצר תוכלו למצוא מוזיאונים מעניינים, וגם אטרקציות שמתאימות לילדים כמו למשל, מופע הנקרא הכירו את התנ"ך שזהו מופע מבדר המתאים לכל המשפחה.

מומלץ מאוד לעשות סיור מודרך באזור יש כמה וכמה שאתם יכולים לבחור ביניהם הכוללים גם את כיכר בתי מחסה בירושלים, סיורים אלה עוברים באתרים חשובים באזור ומלמדים אתכם את העובדות ההיסטוריות הרבות שקרו באזור.

אחת ההמלצות היא ללון באזור של כיכר בתי מחסה בירושלים זהו אזור מקסים ואותנטי מאוד ותוכלו למצוא שם מבחר גדול של, דירות להשכרה, בתי הארחה, ומלונות ברמות שונות. 

אם אתם רעבים יש באזור מגוון גדול של מסעדות  בכל מיני סגנונות שתוכלו לסעוד בהם, אתם יכולים למצוא החל מאוכל ירושלמי מסורתי, ועד המבורגר או פלאפל מה שבטוח כל אחד יכול למצוא שם משהו שימצא חן בעיניו.

אם אתם נמצאים בכיכר בתי מחסה בירושלים ביום שישי בצהריים מומלץ ביותר להגיע לכותל שנמצא במרחק של שלוש מאות מטר מהכיכר כדי לעשות או לראות את קבלת השבת המיוחדת שמתרחשת שם בכל יום שישי בכניסת השבת, זהו אירוע מרגיש גם עבור דתיים וגם עבור חילוניים.

כיכר בתי מחסה הוא אחד האתרים שמשתתפים בפסטיבל האורות בירושלים המתרחש אחת לשנה, בחודשי הקיץ מומלץ מאוד לבקר באתר ולראות איך הוא נצבע בצבעים מהממים חוויה שפשוט לא כדאי לכם לפספס. 

כדאי לכם גם לחקור מעט את האזור בעצמכם ללכת בין הסמטאות הצרות של העיר העתיקה מובטחת לכם הרפתקה של ריחות וצבעים מיוחדים, ירושלים היא עיר מיוחדת בעיקר באזור של כיכר בתי מחסה והרובע היהודי שקורים בהם כל כך הרבה דברים מעניינים.

שאלות ותשובות בנוגע לכיכר בתי מחסה בירושלים

כמובן זהו אזור יפיפה ומלא באטרקציות מעניינות, יש המון מה לעשות באזור ואזור הכיכר הוא פשוט מקסים ומומלץ מאוד לבקר בו.

כן יש המון מה לעשות באזור, אם זה מסעדות מעולות שמומלץ מאוד לבקר בהן, או עוד אתרי תיירות מעניינים כמו הכנסייה האתיופית שנמצאת ממש סמוך לאזור של כיכר בתי מחסה בירושלים.

אתם יכולים להגיע בעזרת הרכבת הקלה, אך קחו בחשבון שיש מהתחנה חמש דקות הליכה, יש גם אוטובוסים שמגיעים למקום כמו למשל קו – 1, 3, 38, לא מומלץ להגיע ברכב פרטי מפני שלא תוכלו להיכנס לעיר העתיקה.

כן, בעיקר מפני שיש עוד המון אטרקציות באזור המתאימות גם להם, יש המון מה לעשות עם ילדים באזור של כיכר בתי מחסה בירושלים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן