חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר של ישו לירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

ירושלים זוהי עיר שמרכזת את כל הדתות הגדולות היא קדושה ליהדות, לאסלאם ולנצרות, כאלף שנה לפני הספירה דוד המלך בחר בה להיות עיר הבירה, העיר הפכה להיות מרכז דתי מפני ששלמה המלך בנה בה את בית המקדש הראשון, היהודים באותה תקופה הגיעו לבית המקדש שלוש פעמים בשנה כדי להתכנס יחדיו לתפילות משותפות. 

אחת הדתות הגדולות בעולם היא הנצרות ויש לה קשר ישיר לירושלים ולישו, אם תכנסו לכנסייה קתולית רוב הסיכויים שתתקלו בציורים על הקירות שמובילים אתכם ישר אל ירושלים, תמונות אלה המתארות את מסע הצלב שערך ישו עד למותו.

ירושלים הפכה מאז למרכז נצרות עולמי ומדי שנה עולים אליה מיליוני תיירים כדי להגיע אל המקומות הקדושים להם, מקומות הקשורים לישו. 

היסטוריית הקשר של ישו לירושלים

ישו נולד בבית לחם וגדל בנצרת, אך אם זאת ירושלים היא זו שהפכה להיות העיר הקדושה ביותר עבור הנוצרים. ירושלים היא המקום בו ישו היה נוהג להטיף בנושאי דת שונים, ירושלים היא גם העיר בה הוא אכל את הארוחה האחרונה המפורסמת שמונצחת באינספור ציורים הממחישים אותה.

הארוחה האחרונה זהו המקום בו ישו נעצר הוא הועמד לדין ונמצא אשם, הוא נידון למוות והדרך לעשות זאת הייתה על ידי צליבה, זאת הסיבה שנוצרים הפכו את סמל הצלב לקדוש, לאחר שישו נצלב הוא הושפל על ידי העוברים והשבים, לאחר שמת הוא נקבר בירושלים.

עוד אחת מהסיבות שהנוצרים מאמינים בהם והופכות את ישו לקדוש זוהי האמונה שקברו ריק והוא קם מן המתים, זה אחד הסיבות שהופכות את הנוצרים מאמינים הדוקים הם מאמינים שישו הוא בנו של אלוהים. 

מאז המאה הרביעית החלו הנוצרים לעלות לרגל לירושלים, הם הלכו בעקבות הקיסרית הרומית הלנה שגם הייתה אמו של, קונסטנטין הגדול, הקיסר שבמהלך שלטונו במאה הרביעית הוא הפך את הנצרות כדת המדינה באימפריה הרומית, מה שהפך את הנצרות לפופולרית וגם העלייה לרגל לירושלים הפכה להיות מאוד נפוצה.

במשך השנים ירושלים ממשיכה להיות מוקד דתי מה שגרם להרבה מלחמות ושינויים אך היא תמיד נשארה מרכז דתי עולמי שמגיעים אליו מכל העולם. 

מה הופך היום את ירושלים למוקד עלייה לרגל עבור נוצרים כיום

ירושלים היא אחת הערים העתיקות בעולם היא מלאה באירועים היסטוריים, אחד האירועים ההיסטוריים החשובים ביותר זוהי התקופה בה ישו היה חי בירושלים.

כיום ירושלים היא מוקד עלייה לרגל עבור נוצרים רבים שמגיעים כדי לראות את המקומות בהם ישו היה נוכח ולהרגיש את האווירה הקדושה של המקום, ישנם אתרים רבים שהם יכולים לבקר בהם אלה האתרים הנפוצים ביותר:

כנסיית הקבר – כנראה שזהו המקום הקדוש ביותר עבור רוב הנוצרים זהו המקום בו ישו נצלב וגם הקבר שלו נמצא שם, אותו קבר שהם מאמינים שהוא ריק מפני שהוא קם לתחייה וחזר מהמתים. כיום יש במקום כנסייה שנבנתה על חורבות הכנסייה בה ישו ערך את מסע הצלב שלו.

הר הזיתים – זהו המקום בו ישו לימד את תלמידיו, הר הזיתים מוזכר בכתבי הברית החדשה ומתאר כמה אירועים חשובים לנצרות שקרו שם, כיום יש במקום כנסיות ועוד אתרים חשובים לנצרות, למרגלות הר הזיתים נמצא הקבר של מריה הקדושה אמו של ישו המקום ידועה גם בשם קבר הבתולה (הנוצרים מאמינים שמריה הייתה בתולה ובכל זאת נכנסה להריון עם וילדה את ישו).

ויה דולורוזה – בדרך כלל זוהי נקודת השיא של המבקרים הנוצרים, זהו מסלול הליכה אשר עוקב אחר המסלול אותו עשה ישו לאחר שהועמד לדין ועמד להיצלב, הוא הלך במסלול זה והאנשים במקום קיללו אותו וקראו לו בוגד, זהו המסלול המפורסם של ארבע עשרה תחנות אותן הוא עבר שהוא נושא את הצלב איתו יד לתחנה האחרונה בה הוא נצלב.

מדי יום שישי מתקיימת תהלוכה של הנזירים הפרנציסקנים הם הולכים לאורך ויה דולורוזה ובמסלול של התחנות בהן ישו עבר, המסלול עצמו מאוד מעניין גם אם אתם לא נוצרים יש סיכוי טוב שתוכלו למצוא בו עניין רב.

שאלות ותשובות בנוגע לקשר של ישו לירושלים - מקומות חשובים,היסטוריה,רקע,מדוע ירושלים חשובה לנצרות

בוודאי האתרים פתוחים למבקרים עבור כולם, יש המון אתרים הקשורים לישו בירושלים, מומלץ להצטרף לאחד הסיורים המאורגנים בעיר וללמוד את ההיסטוריה של ישו וההשפעה שלו על ההיסטוריה.

ירושלים היא העיר הקדושה ביותר עבור הנוצרים, הסיבה לכך היא שישו היה חי בה רוב חייו זה המקום שהוא לימד את תלמידיו, מטיף למאמינים, כאן הייתה הארוחה האחרונה שלאחר מכן הוא נעצר הועמד לדין ונצלב בחוצות העיר, סיבות אלה הם הגורמים שהפכו את העיר הקדושה לנצרות.

הסעודה האחרונה היא אחד האירועים המשמעותיים בתהליך ההתפתחות של הנצרות, זה היום בו ישו נעצר ומאז הכל השתנה, הארוחה האחרונה התקיימה בהר ציון שם ישבו ישו ומאמיניו לאכול.

לפי כתבי הברית החדשה המקום בו ישו נצלב נקרא גולגותא (אזור הגולגלות) זהו אזור קרוב לירושלים, אך לא בטוח שהכתבים אלה מספיק מדויקים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן