חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלעד שושן קלושינר – טיפים לשיפור מצבם של הקשישים בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

פעיל למען הדור הוותיק, אלעד שושן קלושינר, מציג את מצבם הכלכלי, בריאותי, נפשי וחברתי על הקשישים בירושלים וכיצד ניתן לשפר אותם באמצעות משרדי הממשלה והתנדבות בקהילה.

אלעד שושן קלושינר: "קשישים בירושלים זכאים לחיות בכבוד"
הנתונים על התמודדות כלכלית של הגיל השלישי בישראל ובירושלים בפרט מעורבים, חלק מהדו"חות העדכניים והערכות העמותות השונות מובילים למסקנות על מאות אלפי קשישים החיים מתחת לקו העוני שאינם מצליחים להתמודד עם כל ההוצאות הכלכליות.
נתונים נוספים והערכות מומחים שונים לכלכלה, מצבם של הקשישים בישראל השתפר בעשור האחרון וכי הנתונים בקרב העמותות השונות אינם לוקחים בחשבון משתנים שונים כדוגמת שווי דירות שבבעלות המבוגרים, עליית ההכנסה הפנויה ונתונים נוספים שדווקא מציבים את חסינות הגיל השלישי.

מתנדב וותיק למען הגיל השלישי, אלעד שושן קלושינר, רואה במצב הכלכלי שלב ראשון בסיסי ובאחראיות המדינה: "המדינה עוזרת לגיל השלישי ומסייעת בקצבת זקנה, קצבאות נוספות לניצולי שואה והנחות שונות המגיעות לאזרח וותיק, עם המילים הטובות שניתן להגיד, זה עדיין לא מספיק. המדינה צריכה לקבוע מנגנון קצבת זקנה בהתאם ליכולות כלכליות, במידה ואין ברשות קשיש יותר מנכס אחד בשווי סביר, הכנסה גבוהה או חסכונות גדולים – המדינה צריכה להעניק קצבת זקנה מוגדלת ואולי לשאוף לבטל קצבת זקנה למבוגרים בעלי הכנסות חודשיות גבוהות או חסכונות עתק".

בריאות פיזית ונפשית עבור מבוגרים

בהתאם לדו"ח של בנק ישראל שפורסם באפריל 2021, ניתן לראות מספר נתונים על החשש הכלכלי של הקשישים בירושלים שלא יצליחו לכסות את ההוצאות הכספיות הקרובות שלהם בתקופת הקורונה, אך מלבד הנתון הזה נתון בולט נוסף הוא הפן הבריאותי והנפשי.
מרבית העונים על החמרה במצבים הפיזיים והנפשיים בתקופת הקורונה הם קשישים החיים בגפם, אנשים שנאלצים להתמודד עם אתגר חברתי מורכב ובתקופת הקורונה לא יכלו להיפגש עם אנשים במסגרת של פעילויות חברתיות שונות ובכך נאלצו להתמודד עם בדידות קשה וחשש מפני הדבקות בקורונה.
מלבד סיוע בהפגת הבדידות, ניתן לסבסד מספר שעות עם פסיכולוגים בכל חודש, שיסייעו לצאת ממשברים נפשיים וכן להמשיך לחזק את מערך הבריאות כדי להבטיח טיפול רפואי ברמה גבוהה לקשישי ישראל.

חיי החברה לגיל השלישי

אלעד שושן קלושינר מסביר על החשיבות להבטחת חיי חברה והפגת הבדידות בקרב הגיל השלישי בירושלים : "הסיבות לכך שמבוגרים רבים נשארים בבית ולא נפגשים עם אנשים אחרים הן רבות: תקופת קורונה, פעילויות רבות שאינן מותאמות לגיל השלישי, העדר חברה מספקת בגילאים מבוגרים ועלויות גבוהות של פעילויות תרבות ופנאי".
אלעד שושן קלושינר מסביר מה ניתן לעשות כדי לשפר את חיי החברה של הגיל השלישי: "יחד עם מיזמים כמו שלישי בשלייקס, אימוץ ניצול שואה, עמותות לסיוע חברתי לקשישים ועוד – חייבים להתחיל לחנך להתנדבות עבור קשישים כבר בגילאים צעירים, פעילויות החל מהגנים ועד הצבא יקבעו את החשיבות לשמירה על חיי חברה טובים לגיל השלישי".

צפו בסרטון שלפניכם שבו תוכלו לראות את אלעד שושן קלושינר מתנדב בשלישי בשלייקס ורוקד עם זוג קשישות כדי להנעים את זמנם ולשמח אותם.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן