חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן בוני ירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על גן בוני ירושלים

ביקור בירושלים זוהי חוויה שונה מכל עיר אחרת בעולם, הרחובות הצרים והסמטאות המרכיבות את העיר העתיקה שמרגישה כמו מבוך של ריחות צבעים וכמובן האבן הירושלמית שנמצאת בכל מקום בעיר.

השילוב המדהים של שלושת הדתות הגדולות, יהדות, איסלאם ונצרות מוסיפות לעיר אווירה של קדושה ורוחניות, שאפילו כאלה שלא מאמינים יכולים להרגיש. טיול בעיר העתיקה מרגיש כאילו הזמן עמד מלכת וזה נראה כמו בימי דוד המלך. 

אחד המאפיינים הייחודיים של אזור העיר העתיקה אלה החומות שמקיפות את העיר, אלה חומות שהוקמו לפני אלפי שנים כדי לגונן על אזור העיר, בדרום מערב חומות העיר העתיקה תוכלו למצוא את גן בוני ישראל, זהו גן מקסים המשתרע על שמונה דונם.

היסטוריה ועובדות על גן בוני ירושלים

גן בוני ירושלים הוא עתיק מאוד, החומה המקיפה אותו מכילה שרידים של היסטוריה מכל מיני תקופות בעבר של העם היהודי בירושלים, החל מחזקיהו המלך אשר הקים את המקדש הראשון ועד לתקופות של מלעים נוספים ששלטו בעיר בשנים עברו.

בשנת אלפיים ואחת עשרה נערכו שיפוצים בגן כדי לנסות ולשמר כמה שאפשר את ההיסטוריה החשובה שאפשר למצוא בו, רשות העתיקות יזמה פרויקט לשימור ושיקום הגן, בתמיכה של הרשות לפיתוח ירושלים והקרן לירושלים.

ניתן לזהות בקלות את ההתפתחות של החומה המקיפה את הגן,  לפי שבע תקופות עיקריות שונות בהתבסס על סגנון הבנייה שלהן, עות'מאני, חשמונאי, הרודיאני, ביזנטי, פטימי, איובי וצלבני. יש בגן גם כמה קברים המתוארכים לתקופת בית ראשון, בזמן עבודות השימור הצליחו לשמר ואף לשפר את המצב של החומות וההיסטוריה שהן מציגות.

זמן מומלץ לבקר בגן בוני ירושלים הוא בתקופה של פסטיבל האורות בירושלים הגן הוא אחד האתרים שמשתתפים בפסטיבל תוכלו להתרשם ממייצגים מדהימים ותאורה מטריפת חושים על החומות מסביב, הפסטיבל מתרחש בדרך כלל שבוע אחד בחודש יוני אך שימו לב לעיתים יש שינויים בלתי צפויים לכן מומלץ לעקוב. 

גן בוני ירושלים הוא אחת האטרקציות המומלצות בעת ביקור בעיר, מעבר ליופי של המקום זהו אזור מרכזי בעיר העתיקה, כך שאתם יכולים לתכנן את הביקור כך שתוכלו לבקר בגן ולהספיק לראות אטרקציות נוספות

אטרקציות בסביבה של גן בוני ירושלים

גן בוני ירושלים נמצא באזור שיש בו שפע גדול של אטרקציות במרחק הליכה קצר שמומלץ לבקר בהן כאשר אתם נמצאים בטיול בירושלים באזור של העיר העתיקה.

חדר הסעודה האחרונה, כנסיית המעונות, מוזיאון מנחם בגין, שוק העיר העתיקה, שכונת ימין משה, קבר דוד, שער ציון, מוזיאון מגדל דוד, שער יפו, משכנות שאננים,

 אלה הן האטרקציות המרכזיות באזור אך שווה לטייל בין הסמטאות והרחובות של העיר העתיקה אין בכלל ספק שתוכלו למצוא עוד אטרקציות מעניינות לעשות או לראות.

כדי לקחת בחשבון שיש לעיתים קרובות אירועים המתרחשים בגן, הופעות חיות של אמנים ישראלים, והופעות מעניינות למשל הקרנה של הסרט בחזרה לעתיד בליווי התזמורת הסימפונית של ירושלים. 

במקרה ויצאתם עם הילדים לטיול בגן בוני ירושלים, תוכלו למצוא באזור מגוון גדול של אטרקציות עבורם כמו לדוגמא רכבת הכותל שעוברת במרחק של פחות מחמש דקות הליכה מהגן.

שאלות ותשובות בנוגע לגן בוני ירושלים

אם אתם מגיעים לגן בתחבורה ציבורית יש כמה כאלה שמגיעים עד לגן, אוטובוס מספר, 1, 3, 30, 163, גם הרכבת הקלה מגיעה לגן ואתם צריכים לקחת את רכבת מספר 1.

גן בוני ירושלים נמצא באזור מרכזי בעיר העתיקה של ירושלים, זהו גן בגודל של שמונה דונם שמעניק נוף מדהים על העיר, החמות של הגן מספרות את הסיפור ההיסטורי שלו לאורך השנים.

כמובן, אתם יכולים למצוא מגוון גדול של אטרקציות באזור של גן בוני ירושלים לכן כדאי לתכנן את הביקור כך שתספיקו לראות גם חלק מהן.

בוודאי, גן הטיול בגן הוא נעים מאוד ומתאים לביקור עם הילדים כאשר אתם נמצאים בטיול לירושלים, אתם יכולים למצוא מגוון גדול של אטרקציות לילדים באזור של גן בוני ירושלים, תכננו את היום ככה שתוכלו להגיע איתם לאטרקציות באזור ולנצל את היום בצורה הטובה ביותר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן