חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן החיות התנ"כי בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

בעת ביקור בירושלים אחד המקומות שפשוט אסור לכם לפספס זהו גן החיות התנ"כי, זהו גן חיות מקסים ומושקע מאוד. מאז החל לפעול הגן עבר תהפוכות רבות עד שהגיע למצבו הנוכחי וכיום הוא נחשב לאטרקציה חובה כאשר נופשים בירושלים. כיום גן החיות התנ"כי בירושלים משתרע על מאות דונמים, העיצוב המקסים של הגן כולל אגמים מלאכותיים, גשרים ומדשאות, והמון מקומות יפהפיים שאפשר לשבת בהם לנוח. גן החיות התנ"כי בירושלים מכיל אגף שלם של חיות המוזכרות בתנ"ך, החזון של פרופסור אהרון שולוב האדם שיזם והקים את הגן היה להפגיש בין ישראלים לבין בעלי החיים שחיו וחיים בארץ וחיות שהוזכרו בימי התנ"ך.

מה יש לראות ולעשות בגן החיות התנ"כי בירושלים

גן החיות התנ"כי בנוי על ידי אגמים מלאכותיים אשר נמצאים בשני מפלסים המחוברים ביניהם, הגן בנוי בצורה כזו שאתם הולכים במעגל ומסביב יש תערוכות, תצוגות, וכמובן בעלי חיים שונים ומגוונים כולל אקווריום ישראל שזהו האקווריום הציבורי הראשון בישראל.  תצוגת חיות התנ"ך – אין ספק שזהו חלק ייחודי מאוד בגן החיות התנ"כי זהו אזור של יותר מארבעים דונם שתוכלו לראות בו חיות שהוזכרו בתנ"ך כמו למשל, אריה אסיאני, ציפורים דורסות כמו, אוח, נשרים ועיט, ברדלס, יחמור, נמרים, תנינים, ועוד המון חיות מעניינות ומרשימות. גן חיות לילדים – ביקור בגן החיות עם ילדים הוא מאוד מומלץ, זהו מקום שממש בנוי עבורם ויש להם המון מה לעשות שם, ילדים יותר קטנים יכולים ליהנות באזור בגן המיועד עבורם, זהו גן החיות לילדים שם הם יכולים ליהנות מפינת ליטוף של כל מיני בעלי חיים חמודים. זהו גם מקום מעולה עבור ההורים או לסבא וסבתא שמעוניינים מעט לנוח, יש מדשאות גדולות ספסלים שאתם יכולים לנוח בהם לאכול ובינתיים להשגיח על הילדים המשתעשעים בן המשחקים שיש במקום. צפריית עופות דורסים – ציפורים דורסות הן סופר חשובות לשמירה על המאזן הביולוגי בטבע, במשך השנים נעלמו עוד ועוד מינים של ציפורים משמי ישראל, בצפריית העופות הדורסים תוכלו להתרשם ממגוון גדול של מינים של עופות דורסים, כמו לדוגמא, עיט זהוב, עיטם לבן זנב נשרים ועוד ציפורים שלא כדאי לפספס. תצוגת פרפרים –  אין ספק שזאת אחת התצוגות הצבעוניות ביותר בגן החיות התנ"כי, חיי הפרפרים הם מרתקים ביותר ויש מגוון אדיר של סוגים, בתצוגת הפרפרים תוכלו להתרשם ממגוון גדול של פרפרים כמו למשל פרפר שהוא אמן הסוואה וכדי לראות אותו תצטרכו להתבונן היטב הוא נקרא מקלון אוסטרלי. יש עוד סוגים של חרקים ופרוקי רגליים ותוכלו לפגוש גם בחיפושיות מיוחדות, תיקנים יוצאי דופן ועוד חרקים מיוחדים שמגיעים מרחבי העולם. אקווריום ישראל – אחד המקומות שכדאי לכם לבקר בו זהו אקווריום ישראל, המקום נמצא בצמוד לגן החיות התנ"כי והכניסה אליו היא בתשלום נפרד אך ביקור במקום הוא בהחלט חוויה שלא כדאי לפספס. זהו האקווריום הציבורי הראשון בישראל שמציג את חיי המים בישראל, הרעיון העומד מאחורי האקווריום הוא להציג את הדגים שחיים במימי הארץ, כך שתוכלו לפגוש בדגים מהים התיכון, דגים מהכנרת, וכמובן דגים מים סוף שם יש המון סוגים שונים של דגים ואלמוגים מיוחדים מאוד.כמובן שיש עוד המון תצוגות ועוד המון סוגים שונים של בעלי חיים מיוחדים שמאוד כדאי לראות.

שאלות ותשובות בנוגע לגן החיות התנ"כי בירושלים

שעות הפתיחה של הגן החיות התנ"כי בירושלים הן ימי ראשון עד חמישי מתשע בבוקר ועד שבע בערב, בימי שישי הגן פתוח בין תשע ועד ארבע אחר הצהריים, שבתות וחגים מתשע עד שש בערב. הכניסה לגן תתאפשר עד שעתיים לפני הסגירה.

גן החיות התנ"כי הוא גן גדול ויש בו המון מה לראות ולעשות לכן מומלץ לבקר במקום אפילו יום שלם כדי שתוכלו להספיק לראות כמה שיותר.

הכתובת של גן החיות היא: דרך אהרון שולוב 1, פארק מנחת, ירושלים, ניתן להגיע ברכב, באוטובוס, או ברכבת.

כרטיס כניסה לילדים עד גיל 18 יעלה 49 ש"ח, סטודנטים חיילים ואזרחים ותיקים גם משלמים 49 ש"ח, כניסה לאדם בוגר עולה 63 ש"ח.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן