חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר חן שפירא – האם כל רופאה יכולה להיות יזמית ולהקים סטארטאפ?

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

ד"ר חן שפירא ממקימות הסטארט אפ  Quai.MD, עברה מעולמות הרפואה לסטארטאפ, ומספקת חוות דעת מעניינת לרופאות שמתעניינות גם הן לעבור לעולמות הסטארטאפים.

רופאה ומנהלת בישראל, קשה אך אפשרי

אנחנו פוגשים יותר ויותר נשים בעולם הרפואה בישראל, מרופאות במחלקות ובמרפאות ועד לתפקיד ניהול שונים, כולל ניהול של מוסדות רפואיים גדולים. אין ספק כי ההתמודדות עם העולם האתגרי של רפואה וניהול מערכות בריאות יכול להיות הכנה מצוינת לשילוב או שינוי כיוון, אל עבר עולמות הסטארטאפ.
עוד בהיותה רופאה צעירה ובהמשך מומחית לקרדיולוגיה, התמודדה ד"ר חן שפירא עם אתגרים בהיותה אשת קריירה ואשת משפחה: "מעולם לא קיבלתי הקלות על היותי אישה ובוודאי לא על היותי אמא. בעוד שהיום החוקים ונהלים התקדמו ומסייעים לרופאות בהריון ואמהות לילדים צעירים לצלוח את התקופה המאתגרת, בתקופתי כרופאה צעירה בהריון לא היו הקלות, והיה עלי להוכיח את כישורי הרפואה שלי בכל מצב. לעבוד בטיפול נמרץ לב עם הלחץ הרב זה אמנם להוסיף אתגר על אתגר, אך נתן תחושת סיפוק אדירה".
נראה כי יחס הקולגות היה חיובי ומכיל: "עבדתי עם הרבה קולגות גברים במחלקות והיחידות השונות, תמיד התייחסו אלי בכבוד, רבים אף העריכו אותי על כך שאני בעצם עובדת בשתי משרות, רופאה ואמא. לא מדובר בעולם מושלם לנשים כמובן, נתקלתי בהערות נבזיות וטיפשיות לאורך הקריירה, אך אלו הגיעו מאחוז זניח של אנשים שזו האישיות והאופי המובנים שלהם, ולא מעבר לכך.
אם תשאלו את ד"ר חן שפירא, נשים בוודאי שיכולות להצליח הצלחה גדולה בעולמות הרפואה בישראל: "בעולם הרפואה אין כיום תקרת זכוכית לנשים, גם לפני כמה עשורים נשים בישראל הגיעו לתפקידי רפואה בכירים ומשמעותיים. יחד עם זאת, המאמץ שאישה צריכה להשקיע על מנת לטפס אל עבר משרת ניהול בכירה הוא בהכרח גדול יותר. עם הרבה רצון ותעוזה נשים ישראליות רבות יוכלו לאחוז בהגה לא רק כרופאות מומחיות ומנתחות בכירות, אלא גם בתפקידים ניהוליים בכירים ברפואה".

הדרך של ד"ר חן שפירא: רופאה, מנהלת בכירה, יזמית סטארטאפ

ד"ר חן שפירא מאמינה כי ניסיון בעולם התוכן של הרפואה, הוא כלי חשוב להצלחה בעולמות הסטארטאפ הנוגעים בבריאות: "אין לי ספק כי היכולות שלי הן כרופאה והן כמנהלת במערכת הבריאות, תורמות לי רבות כיזמת ושותפה בסטארט-אפ שלנו QUAI.MD. אני מביאה איתי ניסיון רב, יכולת להתמודד עם לחצים. התמודדתי עם מצבים מסכני חיים שנים רבות. זה בהחלט מכין אותך טוב לעולמות האתגריים של הסטארטאפ ובוודאי לסטארטאפ שעוסק ברפואה".

על אף האופציות הרבות שקיימות בעולמות הסטארטאפ לנשים, ד"ר חן שפירא משקפת את המציאות : "מעבר מעולם הרפואה ישירות לסטארטאפ לא מתאימה לכל רופאה או רופא. זה מצריך ללמוד עולמות תוכן חדשים לחלוטין, לעיתים נדרשים לשינויים בשעות והיקף העבודה ועוד. דברים אלו עוד יותר מאתגרים כאשר את יזמית. זה כרוך בסיכונים ותקופות לא מעטות של אי ודאות, דבר שלא יתאים לחלק מהנשים, על אף כשרונן הרב. בתקופות מסוימות בחיים הנשים עסוקות יותר בבנית המשפחה, ומעונינות בתעסוקה יותר יציבה וברורה, דבר שמשתנה עם השנים.  נשים לא צריכות לפחד מקריירה שניה ולהיכנס לעולמות הסטארטאפ, כשזה מתאים להן".

ד"ר חן שפירא
ד"ר חן שפירא

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן