חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שימור ושיפוץ מבנים – איך עושים זאת בירושלים?

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

ירושלים היא מהערים העתיקות בעולם. תחת כל אבן נדמה כאילו מסתתר סיפור. באופן טבעי, נכסים רבים בירושלים נשחקים עם הזמן ויש לבצע בהם הליך של שיקום ושימור. במאמר הבא נסביר איך עושים את העבודה נכון. מה הדברים אותם כדאי לקחת בחשבון ואיך נבחר בחומרים המתאימים לעבודה בצורה הטובה ביותר. מתחילים עכשיו. 

לפני הכל, אנחנו צריכים לחדד את המטרות שלנו 

כאמור, ירושלים היא עיר וותיקה בה ממוקמים לא מעט מבנים אשר הוקמו עוד לפני הקמת המדינה היהודית. בדיוק בגלל זה, לא מעט מבנים הולכים ונשחקים לאורך השנים. אנחנו רוצים רק להזכיר כי תחזוקה קבועה של מבנים חשובה פעמיים. ראשית, משום שהיא מאפשרת לנו, בני האדם, להסתתר מהאתגרים בהם מעמיד אותנו מזג האוויר. כל ירושלמי יודע עד כמה החורף עלול להפוך קר וזו בדיוק הסיבה בגינה חשוב לבצע איטום יסודי של המבנה בצורה מקצועית. אם לא נקפיד על תחזוקה קבועה, המבנה פשוט ישחק עם הזמן ואנחנו נמצא את עצמנו בבעיה. בפעם השניה, הסיבה לאחזקה מקצועית של המבנה נטועה בעובדה כי אם נרצה בהמשך למכור את הנכס ולבצע פעולות במישור הזה, כל עוד לא נשמור עליו במצב טוב, ערכו ירד ואנחנו לא נרוויח עליו את מלוא הסכום הפוטנציאלי בעבור הנכס. 

מה נרצה לשפץ? יוצאים לדרך 

אחרי שהבהרנו לעצמנו את המטרות ביציאה לדרך, אנחנו צריכים להסתכל על כל מבנה באופן אישי ולנסות לתרגם לעצמנו את הבעיות להן אנחנו מחפשים פתרון באותו הרגע. למשל, מבנים מסוימים אלו מבנים לשימור בעלי כניסה יפה או חיפוי אבן ייחודי. במקרים הללו, אולי נרצה רק לשמר את הקיים ולבצע עבודות שיקום עדינות? במקרים אחרים, אולי נרצה לשפץ את חזית הבניין לחלוטין. כמובן, אנחנו צריכים להבין אילו ליקויים קיימים בנכס ואילו ליקויים משפיעים על איכות החיים של הדיירים באותו הרגע ואילו ליקויים עלולים להתפתח לבעיות חמורות בעתיד. ככל שנצליח להישאר מדויקים וככל שנצליח לנסח לעצמנו ובהמשך לאנשי המקצוע שלנו מה המטרות שלנו בפרויקט, כך נשיג אותן בקלות רבה יותר. כמובן, אתם ממש לא חייבים להבין בכל נושא ונושא בעצמכם. כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע עליו אתם סומכים כדי לקבל תמונה כללית בנוגע למצבו של הנכס ולאופנים בהם יש לטפל בו. 

איטום של הגג קריטי בירושלים בעיקר 

כאמור, הדרך של בני האדם לשרוד לאורך הרבה מאוד שנים היא ליצור מכסות אשר יגינו עליהם מפני פגעי מזג האוויר. כדי לעשות את זה, חשוב לאטום את הגג. רק נזכיר כי רטיבות יכולה להביא להתפתחות של עובש. מה שיפגע בתשתיות ובציוד. אבל גרוע מזה, הרטיבות עלולה לפגוע בבריאותם של הדיירים. בירושלים אנחנו רואים לא מעט מקרים בהם מתפתחת רטיבות על הקירות. שוב, משום שאנחנו מדברים על מבנים ישנים יחסית, כאלו שנבנו על גבי תשתיות לא צעירות במיוחד. 

כדי לטפל בבעיה אנחנו כמובן נרצה קודם כל לרדת לשורש העניין ולהבין האם מקור הרטיבות הוא מהגג או ממערכת אינסטלציה אשר אינה עובדת כנדרש. לאחר בירור מקדים מהסוג הזה, נעבור לאיטום של הגג. בדרך כלל, בייחוד בבתים ירושלים, נבחר לאטום את הגג עם זפת. מדוע? נסביר זאת בעוד רגע. 

איטום גגות ירושלמים דורש ניסיון והבנה 

גגות ירושלמים כאמור, הם גגות ישנים בדרך כלל. כלומר, מדובר על מבנים  אשר בעבר נאטמו עם זפת. כלל חשוב בנוגע לאיטום מבנים הוא שזה לא כל כך פשוט להחליף שיטת איטום מאחת לאחרת. כלומר, אם אתם רוצים לבצע את העבודה בקלות ועם פחות אתגרים עד כמה שניתן, פשוט בחרו לאטום את הגג עם זפת. כמובן אנחנו מדברים על עידן חדש. היום אפשר למצוא תכשירים באיכות טובה הרבה מעבר למה שהכירו בעבר. כך, תשמרו על הגג שלכם אטום למים ועל הנכס שלכם שמור ובטוח למגורים. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן