חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קורקינט חשמלי שיתופי בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

קורקינט שיתופי הוא רכב דו-גלגלי, מופעל באמצעות סוללות, שניתן לרכוב על ידי אדם אחד או על ידי שני אנשים זה לצד זה.

זוהי אלטרנטיבה בטוחה וידידותית יותר לסביבה מאשר אופנוע או מכוניות מכיוון שהיא אינה פולטת פליטות מזהמות.

הרעיון של קטנוע שיתופי הוצג לראשונה בהולנד בשנת 2001 ומאז התפשט למדינות אחרות.

קורקינט חשמלי שיתופי הוא סוג חדש של אופן התניידות לתקופת השכרה ללא רכישה שבה שניתן לשכור, לחלוק נסיעה ולהחזיר לכל תחנה. זו הדרך המושלמת להתנייד בעיר סואנת למי שלא רוצה להחזיק רכב או אופניים.

הדרך הנפוצה ביותר לרכוב על קורקינט שיתופי היא על ידי אדם אחד שמחזיק את הכידון, אך אפשר לראות הרבה פעמים ששני אנשים ירכבו עליו יחד, אחד מלפנים ואחד מאחור.

מה צריך לדעת על בירד ומה זה בכלל?

בירד היא חברה שהצליחה ליצור מודל עסקי מצליח סביב קורקינטים חשמליים. חברה זו הצליחה לצמוח באופן אקספוננציאלי בשנה האחרונה בגלל שירות הלקוחות המצוין שלה, קלות השימוש והמחירים הנוחים.

את ההצלחה של בירד אפשר לייחס לעובדה שיש להם צוות שירות לקוחות מעולה שמגיב במהירות לתלונות ובקשות לסיוע. הם מקלים על אנשים שרוצים לשכור קורקינט על ידי מתן אפשרות לסרוק קוד QR בטלפון שלהם ולשלם עם כרטיס האשראי שלהם. הם גם מציעים מחירים נוחים מה שמקל על אנשים עם תקציב או סתם רוצים לנסות את המוצר לפני שהם משקיעים באחד.

Bird היא חברת שיתוף קטנועים שנוסדה בשנת 2017 על ידי Travis VanderZanden. לחברה יש אפליקציה המאפשרת לאנשים לפתוח ולהשכיר את הקורקינטים החשמליים שלהם. הם החברה המצליחה ביותר בתעשייה זו מכיוון שיש להם מודל עסקי בר קיימא, הם מסוגלים לספק את השירותים שלהם לפי דרישה ויש להם רשת חזקה של משתמשים.

Bird שונה מחברות שיתוף קטנועים אחרות מכיוון שהן נוקטות באסטרטגיה אגרסיבית לצמיחה. הם עושים זאת על ידי שיווק עצמם כחלופה נוחה וידידותית לסביבה למכוניות. זה עזר להם לצמוח באופן אקספוננציאלי מכיוון שהוא מגיע גם לאוכלוסייה העירונית וגם לאוכלוסיית הפרברים.

כיום בירד היא חברת הקורקינטים החשמליים המצליחה ביותר בארצות הברית ומרכזה בסנטה מוניקה, קליפורניה. קטנועים של Bird מושכרים דרך אפליקציה תמורת $1 פלוס 15 סנט לדקה.

החברה גדלה בקצב מהיר מאז השקתה ב-2017. בירד גייסה עד היום 415 מיליון דולר ממשקיעים כמו Sequoia Capital, Google Ventures ו-Tusk Ventures. הערכת השווי של החברה עומדת כעת על כ-2 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת מהסטארט-אפים הצומחים ביותר באמריקה.

את הצלחתה של בירד ניתן לייחס למודל העסקי שלה של מתן פתרונות תחבורה נוחים לתושבי העיר והצעת חלופה נוחה לנהיגה במכוניות או שימוש בתחבורה ציבורית.

החברה העיקרית שמתחרה בבירד היא LIME אשר פורסת גם היא ברחבי העולם את הקורקינטים השיתופיים. במקביל, חברה נוספת היא BOLT אשר יש לה נתח שוק רציני מאוד של משתמשים בעיקר באירופה.

האם יש קורקינטים שיתופיים בירושלים?

העיר ירושלים עושה מאמץ לספק לאזרחיה אפשרויות תחבורה חדשות. מאמצים אלו כללו מערכת שיתוף אופניים, הכנסת קורקינטים חשמליים ובניית מערכת רכבת קלה. הקורקינט החשמלי הוא אופציה נוחה להתניידות בירושלים, במיוחד אם אתם גרים או עובדים במרכז העיר ולא רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית.

קורקינטים חשמליים כבר לא רק לבילוי ופנאי אלא כדרך התניידות של ממש. בשנים האחרונות הם הפכו לכלי תחבורה מעשי לנוסעים בערים רבות בעולם. הם מציעים אלטרנטיבה ידידותית לסביבה למכוניות ואוטובוסים, כמו גם דרך מהירה להגיע מנקודה A לנקודה B מבלי לדאוג לעומסי תנועה או כרטיסי חניה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן