חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלחמת שחרור ירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

שימוש אישי, מחקר לא מסחרי, מחקרים פרטיים ושימושים אחרים (חריגים לחוקי זכויות יוצרים בבריטניה) זכויות יוצרים נמצאות במקום בו נמצא המשתמש.

אלוף שיי

מפקד אוגדת לונדון, הופיע במקום וקרא לראש העיר למסור את ירושלים לצבא הבריטי. מה שהתחיל בתור מצחיק הוא שהצבא הטורקי ומפקדיו הגרמנים ברחו מהעיר כשהבריטים התקדמו, והשאירו פקידי העירייה ממתינים למשחררים. זוג טבחים מהצבא הבריטי שוטטו לשער יפו, הכניסה לעיר העתיקה, ועמדה בפני משלחת גדולה של פקידי העירייה.

חיילים ישראלים נלחמו במשך יומיים והצליחו להכות את הכוחות הירדנים ולכבוש את מזרח ירושלים

למרות הפניות הישראליות לירדן להימנע מהמלחמה, הפגיזו הירדנים בתל אביב וירושלים בתותחים. הכוחות הישראליים לא הגיבו ולא רצו שתיפתח חזית ירדנית במלחמה, בעוד ירדן המשיכה לתקוף ולכבוש את מטה האו"ם בירושלים.

ארמידה דרש מהם להפוך לפגאנים ולהילחם למען הנוצרים, אך הצלבנים סירבו. בקרב ניצחו הנוצרים בעזרת חמישים לוחמים שהלכו בעקבות ארמידה.

הם רצו לסיים את הקרב היחיד שלהם ונסוגו למרחק מהעיר כדי להילחם בזה. שאר המתפרעים שנשחטו יצאו מהעיר.

טנקר מאתגר את ארגנטה והם נלחמים כל הלילה, אך נאלצים להפסיק. חזרה לירושלים, ארגנטה אומר למלך אלאדין שהוא ממתין בקוצר רוח עד שהקרב יתחיל. הוא מתאר את סולמן, הנסיך הטורקי מניקיאה, שבא לעזרתם, כארגנט שקנא בו ובוז לו.

נאמר לנו לעצור בעת טיפוס על מדרון ההרים, ומשמאלנו, מאחורי הר הזיתים, היינו בעיר העתיקה, ליד הכנסייה הרוסית.

מה שתשמע הוא אחת ההקלטות המשכנעות ביותר בהיסטוריה המודרנית של ישראל. אני מתייחס לצלילים הדרמטיים של כוחות ההגנה הישראלים הפולשים ומשחררים את ירושלים ב -7 ביוני 1967 ולעיר העתיקה והכותל המערבי.

אפשר לשמוע את צעדיהם של חיילים ישראלים כשהם מתקרבים לגנרל עוזי נרקיס שמדריך אותם ומבקש להראות להם היכן ממוקם הכותל המערבי

אנו שומעים את הגנרל המנצח שלמה גורן, שלימים יהפוך לרב הראשי לישראל, מדקלם את תפילת הזיכרון לצלילי שופר, והחיילים בוכים באבל על חבריהם שנהרגו בקרב.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן