חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע ירושלים חשובה למוסלמים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

רקע היסטורי, מה יש שם היום, אטרקציות חשובות, איפה אפשר לטייל ועוד

ירושלים היא אחת הערים החשובות בעולם והיא נחשבת למקום קדוש עבור כל הדתות הגדולות, אחת הדתות הבולטות בירושלים היא האסלאם, במאה השביעית הגיעו המוסלמים למצרים ובסות המאה האחד עשרה הם גם כבשו אותה.   

על אף שהמקום הקדוש ביותר עבור המוסלמים זוהי מכה לשם הם עולים לרגל בהמוניהם בכל שנה, ירושלים חשובה להם לא פחות, כאשר המוסלמים הגיעו לעיר זו הייתה הפתעה עבור היהודים והנוצרים. היהדות, הנצרות והאסלאם לכולן מכנה משותף כאשר בכל הדתות מאמינים באל אחד. 

החיים המשותפים בעיר יצרו את אחת הערים המסקרנות בעולם מצד אחד העיר התפתחה מאוד כאשר כל הדתות חיים יחד צד אל צד, כמובן שזה יצר גם קונפליקטים רבים, זה גם מה שהופך את העיר לכל כך מיוחדת ותוססת כאשר אתם יכולים למצוא בה כל כך הרבה מה לעשות ולראות.

סיורים מודרכים למקומות הקדושים למוסלמים בירושלים
סיורים מודרכים למקומות הקדושים למוסלמים בירושלים

אטרקציות חשובות למוסלמים שמומלץ לבקר בהן

הר הבית

כמובן שנתחיל בהר הבית אשר נחשב למקום הקדוש ביותר עבור היהודים והמוסלמים, כולנו מכירים את הסיפורים סביב המקום אך ברגע שתבקרו בו תגלו שזהו מקום מדהים מכל הבחינות, המבנה המרשים וכיפת הזהב שנוצצת מרחוק הם חוויה שצריך לראות מקרוב. 

יש תחושה של חוסר ביטחון כאשר מדברים על ביקור בהר הבית זהו אחד המקומות הרגישים במדינה, אך תופתעו לגלות שגם מהבחינה הזאת זהו מקום מדהים ושקט להפליא, זהו ללא ספק אחד המקומות שחייב להגיע אליו בעת ביקור בירושלים מבקרים מספרים שהמקום נראה שונה ממה שרואים בטלוויזיה והאווירה במקום שונה ומסקרנת.

מסגד אל אקצא

אתר מוסלמי נוסף שכדאי לבקר בו הוא מסגד אל אקצא, המסגד נמצא בקצה הדרומי של הר הבית, שאליו אתם יכולים להגיע מרחבת הכותל. חשוב לציין בכניסה למסגד יש להוריד את הנעליים, יש להתלבש בצניעות, ונשים צריכות לכסות את השיער.

מסגד אל אקצא הוא חלל אדיר בגודלו שיכול להכיל יותר מחמשת אלפים מתפללים בבת אחת, ומאוד מומלץ לבקר בו זהו בהחלט אחד המקומות המעניינים בעיר מבחינת דת האסלאם.

כיפת הסלע

זה האתר השלישי בקדושתו של המוסלמים אחרי מכה ומדינה, כיפת הסלע בנויה על הר הבית ועל פי האמונה בלב המקדש נמצאת אבן שעל פי המסורת הנביא מוחמד עלה איתה לשמיים. 

את בניית כיפת הסלע ביצעו בסוף המאה השביעית, ומאז היא הפכה להיות אחד הסמלים של ירושלים, מומלץ לקחת סיור מודרך במקום ולשמוע את הסיפור והעובדות המסקרנות קצת יותר לעומק.

ארמון הגברת טונשוק

זהו אחד המבנים היפים בירושלים ארמון הגברת טונשוק אשר נבנה בסוף המאה הארבע עשרה. ביקור בארמון הוא מאוד מומלץ וכדאי לעשות סיור מודרך שיסביר לכם על המקום שעבר הרבה תהפוכות לאורך השנים. 

שווקים ברובע המוסלמי בירושלים
שווקים ברובע המוסלמי בירושלים

מסעדות מזרחיות בעיר העתיקה בירושלים

חלק בלתי נפרד מהחוויה של סיור באתרים החשובים למוסלמים בירושלים היא כמובן לאכול אוכל מזרחי אותנטי והעיר העתיקה זהו ללא ספק המקום המושלם עבור זה אתם יכולים למצוא חומוסיות מעולות או מסעדות המגישות אוכל ערבי אותנטי..

אבו שוקרי

אולי המסעדה המזרחית המפורסמת ביותר בירושלים זוהי מסעדה המציעה חומוס ועוד מאכלים מזרחיים אותנטים. כתובת המסעדה:  רחוב הגיא 63, ירושלים

אמיגו אמיל

זוהי מסעדה מודרנית המגישה אוכל עכשווי עם מנות טעימות במיוחד, המסעדה נמצאת במבנה עתיק מאוד בן למעלה מארבע מאות שנים,  תוכלו למצוא את המסעדה בכתובת: אל חנקה ירושלים.

אבו טאהר

מסעדה זו ממוקמת באזור שוק הקצבים, זוהי מסעדה המגישה אוכל ערבי אותנטי ואמיתי ברמה הכי גבוהה שיש, אם אתם מחפשים אוכל ערבי אמיתי זוהי ללא ספק מסעדה עבורכם. כתובת המסעדה היא: שוק הקצבים 16

שאלות ותשובות בנוגע מדוע ירושלים חשובה למוסלמים?

בוודאי אלה אתרים יפים כמו הר הבית, מסגד אל אקצא וכיפת הסלע, וכמובן שהרשימה עוד מגוונת וארוכה, ביקור בירושלים מכיל המון אטרקציות ואתרים חשובים לאסלאם מקומות אלה ייחודיים ומאוד מעניינים שמבקרים אותם מדי שנה אינספור תיירים מהארץ ומרחבי העולם.

כן זה בטוח והמון תיירים מטיילים במקומות החשובים והקדושים למוסלמים בירושלים, ירושלים ידועה כמקום שקורים בו הרבה מקרים לא נעימים אך אתם יכולים להרגיש בטוחים להסתובב בה, יש מקומות מסוימים שלא תוכלו להיכנס אליהם אך לא חסר מה לראות בעיר כך שאתם יכולים להיות רגועים.

מסגד אל אקצא, על פי האמונה הנביא מוחמד שהיה האימאם של כל הנביאים במסגד, יש המאמינים ששוכנת במקום אבן שהנביא מוחמד על איתה לשמיים.

מובן שיש, אתם יכולים למצוא אינספור מדריכים בעיר ירושלים, זוהי עיר כל כך מורכבת ומעניינת שלפעמים מאוד מומלץ לקבל סיור מודרך, הרבה פעמים תשמעו עובדות מעניינות שסביר להניח שלא הייתם שומעים עליהן ללא הסבר של מדריך.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן