חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'ורג' השישי – מי זה ומה הקשר שלו לירושלים?

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

המלך ג'ורג זהו אחד הרחובות הראשיים והסואנים ביותר בירושלים, זהו גם אחד הרחובות המעניינים ביותר בעיר ונמצאים בו המון מבנים מיוחדים, הרחוב הוקם בימי המנדט הבריטי ועל ידי הצבא הבריטי, לכן הוא קיבל את השם המלך ג'ורג שמלך באותם שנים.

בשנת ארבעים ושמונה שינו את שמו של הרחוב לרחוב דוד המלך אלו היו לוחמי לח"י שמחו על כך שרחוב ראשי בירושלים נקרא על שמו של מלך זר ובאמת לתקופה מסוימת שמו של הרחוב שונה, עד לפנייה שנעשתה על ידי ממשלת בריטניה בבקשה להחזיר את שמו של המלך ג'ורג לרחוב, ממשלת ישראל נענתה בחיוב והשם של הרחוב חזר להיות המלך ג'ורג.

הבריטים ששלטו באותם שנים במדינה הקימו את הרחוב תוך כדי פיתוח מהיר והקמת תשתיות ברמה גבוהה בעיקר לאור העובדה שהרחוב קרוי על שם מלכם האהוב.

המלך ג'ורג היה טוב עבור מדינת ישראל שעדיין לא הוקמה הוא היה אחד מאלה שתמכו בהקמת מדינה יהודית זאת גם הסיבה שכאשר הבריטים ביקשו להחזיר לרחוב את שמו של המלך לממשלת ישראל לא הייתה שום בעיה לעשות זאת.

לעומת המלך ג'ורג החמישי בנו המלך ג'ורג' השישי לא היה תומך נלהב בהקמת המדינה היהודית והיה אחד המתנגדים לעליית המעפילים, 

מה יש ברחוב המלך ג'ורג בירושלים

כיום רחוב המלך ג'ורג אשר נקרא על שמו של מלך בריטניה הוא אחד הרחובות הכי ראשיים בירושלים, הוא נמצא באזור מרכזי בעיר וחוצה רחובות ראשיים נוספים כמו למשל רחוב בן יהודה, הלל, וקרן קיימת, זהו רחוב שמכיל כמה מבנים ייחודיים כמו למשל בית פרומין משכנה הישן של כנסת ישראל.

אחד המבנים המיוחדים ברחוב זהו בית המוסדות הלאומיים שנערכו בו אינספור אירועים היסטוריים משמעותיים בעברה של מדינת ישראל, זהו המקום בו התקיימו הישיבות הראשונות של הכנסת, המקום בו הושבע הנשיא הראשון של מדינת ישראל והמקום שאכלס את משרד ראש הממשלה עד שנת שישים ושתיים.

רחוב המלך ג'ורג הוא הרחוב הראשון במדינה שהוקמה בו מעלית ואפילו המשביר הראשון במדינה נפתח לראשונה ברחוב המלך ג'ורג', לאורך השנים רחוב המלך ג'ורג' הפך להיות גם אזור בילויים ואחד המקום שכל מי שהיה חשוב לו להראות היה מגיע אליו.

אחד המקומות שכדאי לבקר בהם הוא רחוב המלך ג'ורג' שתיים שם תוכלו לראות את לוח האבן שהנציחה את טקס החנוכה של הקמת הרחוב, הטקס נועד לציין שלטון של שבע שנים על ירושלים.

כיום אתם יכולים למצוא ברחוב המלך ג'ורג' חנויות מגוונות כמו למשל חנויות אופנה של מותגים ושל מעצבים מקומיים לצד מסעדות רבות ומעולות.

בין המבנים הבולטים ברחוב תוכלו למצוא את מגדל העיר מגדל בן עשרים ואחת קומות שנמצא על אחת הנקודות הגבוהות ביותר בעיר ומעניק נוף פנורמי על ירושלים, בית הכנסת הגדול, זהו אחד מבתי הכנסת הוותיקים בעיר שנוסד לזכר היהודים שנספו בשואה.

אחד המלונות המוכרים ביןתר לאונרדו פלאזה נמצא גם הוא ברחוב כך שזאת יכולה להיות הזדמנות מעולה להישאר באזור ולהנות מהאטרקציות הרבות שיש בו ובאזור שלו.

בית כנסת נוסף שיש ברחוב זהו בית הכנסת ישורון אשר נחשב לבית הכנסת המודרני הראשון בעולם, שווה לעשות טיול ברחוב ולהתרשם מהמבנים המרשימים חלקם בסגנון אירופאי חלק בסגנון מזרחי כמו השילוב של ירושלים שכוה בנויה על קיבוץ גלויות גדול ומרשים.

שאלות ותשובות בנוגע ג'ורג' השישי מה הקשר שלו לירושלים

שמו של רחוב המלך ג'ורג' הוא על שמו של המלך ג'ורג' החמישי אשר מלך באותם שנים שהרחוב נחנך, הרחוב קיבל את שמו על ידי הבריטים שמאוד העריכו את המלך שלהם.

רחוב המלך ג'ורג' בירושלים הוא אחד הרחובות הראשיים של העיר, זהו רחוב שקרו בו המון אירועים היסטוריים ובעבר הוא היה גם משכנה של כנסת ישראל.

כן בשנת ארבעים ושמונה החליפו לוחמי לח"י את שמו של הרחוב לרחוב המלך דוד, לאחר מספר שנים שהוקמה המדינה ביקשה הממשלה הבריטית להחזיר את שמו המקורי של הרחוב וממשל ישראל נענתה בחיוב.

כן הוא היה בין התומכים בהקמת מדינה יהודית, לעומת בנו ג'ורג' השישי שהתנגד לעליית המעפילים למדינת ישראל.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן