חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרובע הארמני בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

הקהילה הארמנית האתנית בירושלים משתרעת על כששית מקילומטר מרובע מחומת העיר. 20,000 הקהילות הקרובות מתגוררות בירושלים, יפו וחיפה בגדה המערבית, בית לחם, רמאללה ועזה. במונחים מספריים, צפיפות האוכלוסייה היא רק ארבעה רבעים.

האמונה עוקבת אחר כ -10 מיליון איש, כולל 3 מיליון מארמניה הסובייטית לשעבר, ומשתמשים בשפה ההודו-אירופית הייחודית הארמנית, שיש לה כתב ייחודי משלה.

למרות המרחק

הרובע הארמני מוקף באזורים מוסלמים ובפטריארכיה הקתולית הארמנית. הפטריארכיה הארמנית נמצאת בעמדה ייחודית להיות המארחת לא רק של המנזרים שבהם חיים 50 נזירים ואנשי דת, אלא גם של בתי המגורים של 600-700 הדיוטות המתגוררים במתחמים מוקפים חומה.

הרובע הארמני

הוא אחד מארבעת חלקי החומה בעיר העתיקה בירושלים. זהו מכלול של כמה אתרים היסטוריים שבהם ארמנים התפצלו לישות הומוגנית באלף האחרון, וארח קהילה שמקיימת את עצמה עם כנסיות, בתי ספר, מוסדות ציבוריים וחברתיים, דירות ומונומנטים היסטוריים. הפטריארכיה האורתודוקסית הארמנית ניגשת לשכונה דרך רחוב צר חד כיווני העובר ממרכז השכונה לשער ציון בדרום.

ניתן להיכנס לעיר העתיקה בירושלים דרך אחת משבע הכניסות, כשהעמוסה שבהן היא שער יפו התיירותי ליד מוזיאון מגדל דוד, המתאר את ההיסטוריה של העיר וחומות העיר העתיקות. .

החבוי בפינה הדרומית-מערבית של העיר העתיקה, החנויות וכמה מנזרים למגורים (רובם כאתרי כנסייה) הם במידה רבה מחוץ לתחום לזרים בגלל קירות האבן המקיפים אותם. לכל שכונה אווירה ייחודית משלה, תצפיות על המקום, ריחות וחוויות.

בזמן שנשרפה השמש דרך מעברי הלבנים והמרוצפים של ירושלים

הרובע הארמני נחצב בהיסטוריה הסוערת של הנצרות בארץ הקודש. מאחורי חומות העיר העתיקה יצרו הנוצרים הארמנים קהילה מודרנית פורחת הקשורה במשימה עתיקה: להעיד ולשמר את עבודתו של ישו.

האורתודוקסים הארמניים הם הקהילה הנוצרית הוותיקה ביותר בארץ הקודש ומתוארכים לתקופה הנוצרית המוקדמת ולגיורו של המלך הארמני טירארד השלישי בשנת 301 לספירה

מאז ימי קדם עולים הנוצרים הארמנים לירושלים מספר רב, ורבים מהם בחרו לגור בירושלים מכיוון שהעיר שייכת לפטריארכיה הארמנית.

מנזר ג'יימס הקדוש

ביתו של הפטריארכיה האפוסטולית הארמנית של ירושלים, כולל מקדש המוקדש לזכר ג'יימס הקדוש, אחיו של ישו. הקהילה הארמנית בירושלים נחשבת לקהילת התפוצות הארמנית העתיקה ביותר בעולם. הקהילה הארמנית מילאה תפקיד חשוב בירושלים מאז שחר הנצרות.

תיירים וישראלים צועדים ליד חנות קרמיקה המתמחה בייצור קרמיקה ארמנית מסורתית בעבודת יד ברובע הארמני של העיר העתיקה בירושלים באפריל

17, 2015. יש הרואים בשכונה חלק בלתי רשמי בארמניה ורוצים שהממשלה בירוואן תושיט יד לעזרה לשכונה.

יש לנו מלון אחד עם מרפסת בעיר העתיקה הקטנה של ירושלים ב

הרובע הארמני, בו תוכלו לבלות חופשה מלאה עם חדרי מלון עם מרפסות עם נוף מדהים. הזמן באינטרנט או התקשר למספר 855-516-1090 כדי לחסוך 50%, ואיתם נוכל לראות בתים בשכונה מכיפת קתדרלת סנט ג'יימס הארמנית.

מנהיגי הכנסייה. ממשיכים להסכים עם עמדת הפטריארך הארמני לפיו יש לשמור על החלק הנוצרי של העיר. גם ממשלת ארמניה תומכת בעמדה זו.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן