חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קבר ישו בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

ישנם שלושה קברים בירושלים שאנשים מכנים את המקום בו נקבר ישוע מנצרת. הארכיאולוג ג'ודי מאגנס מציין כי משפחות עשירות בזמן ישו קברו את משפחותיהן בקברי סלע והשתמשו בקביעת קבורה משנית לקבור עצמות בגלוסקמות. הבה ננתח את הטענות על הקברים כדי לראות אם אתר זה הוא מועמד טוב יותר מהמקום בפועל בו נקבר ישוע.

קבר הגן

שזכה לפופולריות על ידי צ'ארלס גורדון בשנת 1883 תחת שמו החלופי גורדון, עדיין נמצא בגינה ולכן הוא יעד תיירותי פופולרי עבור נוצרים אוונגליסטים המבקרים באתר שבו נקבר ישו. כ -5 ק"מ דרומית לעיר העתיקה בירושלים נמצא קבר משפחת תלפיות.

לפני שאתה הולך לקבר

כדאי שתלמד קצת על ההיסטוריה שלו ומדוע אנשים מאמינים שזה המקום לקבור את תחייתו של ישו. בעיות ארכיאולוגיות עם קבר הגן עלו על ידי כמה חוקרים שדוחים את טענתו להיות קבר ישו. קבר הגן הוא מועמד מועדף על ראש כנסיית ישוע המשיח של קדושים אחרונים.

האתר ידוע גם בשם קבר הגן ונחשב בעיני פרוטסטנטים רבים ברחבי העולם כמקום האמיתי של קבורתו ותחייתו של ישו

לא ניתן לומר אם הקבר שייך לישוע מנצרת, אך כנסיית הקבר קיבלה אותו כמקום קבורה של ישו. חלק מהעדות הנוצריות הגדולות, כולל הכנסיות הקתוליות והאורתודוקסיות, אינן מקבלות את קבר הגן כמקום קבר ישו ובמקום זאת דבקות באתר הכנסייה המסורתי.

הקבר נהרס ונבנה מחדש בשנת 1009

מה שגרם לכמה היסטוריונים להטיל ספק בכך שכנסיית הקבר היא אותו אתר קבר שהתגלה על ידי הרומאים. אמנם אי אפשר לומר אם קברו של ישו המשיח היה מקום קבורתו של ישו מנצרת או מרומא, אך יש האומרים שהתאריך החדש הוא תוצאה של הבנייה המקורית של מכלול הקברים של ימינו בתקופה של קונסטנטין הראשון מרומא. , הקיסר הנוצרי הראשון.

אתר הכנסייה של הקבר בירושלים זוהה כמקום ישובו של נצלתה והקבר. הקבר שבו נשמרה גופתו של ישוע המשיח על פי האגדה לפני שכיסה אותה במקדש בשם Edicule ממוקם בירושלים בכנסיית הקברים הקדושים.

קברו של ישוע המשיח קבור בירושלים באחד המקומות הקדושים ביותר בעולם לנוצרים בתוך כנסיית הקבר בעיר העתיקה בירושלים לאחר צליבתו. האגדה מספרת שהרומאים הגנו על קברו של ישו על ידי בניית מקדש בפנים הכנסייה.

חקירות ארכיאולוגיות של אתר צליבתו

קבורתו ותחייתו של ישוע, המכונה בתנ"ך גולגותא וגולגותא גילו כי הקבר מעולם לא הועבר, בשנה שעברה. אתר נוסף אפשרי לקבר ישו הוא קבר הגן, שזכה לפופולריות על ידי צ'ארלס גורדון בשנת 1883 תחת שמו החלופי גורדון קבר. רוב המומחים אינם מאמינים שקבר הגן היה מקום קבורתו של ישו בפועל, אך נראה שהוא נבנה לפני 2,000 שנה.

קבר הגן מרגיש כמקום האותנטי ביותר לקבר ישו והוא האתר המסורתי של כנסיית הקבר. בתוך חומות העיר ירושלים נמצא קבר הגן של ישו המשיח. קבר הגן ממוקם בין כתלי ירושלים. ליד שער דמשק ונחשב לאתר הטבורה ותחייתו של ישו.

אחד האתרים הקדושים ביותר בנצרות

מקדש שמכיל באופן מסורתי את קברו של ישו ממוקם במרכז הכנסייה בירושלים. של הקבר, אחת הכנסיות הוותיקות בעולם, בניין מהמאה ה -12 שעומד שם מאז המאה הרביעית והוא השריד היחיד של העיר העתיקה. הקבר שבו, על פי האגדה, נשמרת גופתו של ישו המשיח הוא בן 1700 שנה, אך בדיקות מדעיות הוכיחו את ההיפך. האתר עצמו נבנה במערה עתיקה שבה נקברה גופתו של ישו וקימה לתחייה, והמבקרים יכולים לכרוע ברך בנישת שיש המכסה את הספסל בו הייתה מונחת גופתו.

נותרו לנו שני מקומות שונים

גן הקברים וכנסיית הקבר, ואיננו יודעים בוודאות מי מהם הוא הקבר בפועל. המדריך שלנו לקברי גנים מצביע במהירות על כך שיש הרבה קברים כאלה באזור וההסתברות שהגבעה הסמוכה הייתה "קבר ישו" אינה סבירה. הקבר בקצה המערבי של הכנסייה מתוארך למאה הראשונה, אשר מציין שהעיר שכנה כאן במאות הראשונות.

בהתבסס על שיקולים טופוגרפיים וטקסטואליים, טוען קונדר כי זה היה מסוכן ולא סביר מבחינת ההגנה על העיר לאטום את מזרח הכנסייה. של הקבר, ולכן מסקנה כי הכנסייה שבתוך החומות איננה קברו האותנטי של ישו.

עולי הרגל הולכים מהנרטקס של הבזיליקה לשטח הפתוח של הגן הקדוש

שבו יש את סלע הגולגותא. מולו, כדי להגיע לקבר. מצד אחד, אנו שומעים את שירת קבוצות הכנסיות הנאספות בגנים ובקברים של ירושלים, ומצד שני, הקקופוניה של קרני התנועה בירושלים ושאגת הבנייה המתמדת. מכונות. —- –

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן