חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניסור בטון והתמודדות עם אבני ירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

ניסור בטון הוא תהליך ניסור בעזרת מסור עגול. מטרת תהליך זה היא לחתוך חור בבטון לצינורות, כבלים או למטרות אחרות. הכלי המשמש לתהליך זה נקרא גם "מסור בטון" או "סאוזל". כמשתמש במסור עגול, המטרה העיקרית היא לחתוך את הבטון מבלי לפגוע בחפצים כלשהם בתהליך. למשתמש יש שתי אפשרויות עיקריות בעת שימוש במסור בטון: שימוש בשן בלהב ומעבר ישר, או דחיפה איתם למטה וחיתוך כלפי מעלה.

אבני ירושלים – אבן ירושלמית

ירושלים היא עיר קדושה כבר אלפי שנים, והיא גם מקום שבו התאחדו תרבויות רבות. את האבנים בירושלים ניתן למצוא בכל רחבי העיר, והן משמשות כחומר בנייה, כקישוט, כנקודות ציון או אפילו לספר סיפורים על אנשים מההיסטוריה.

אבני ירושלים הן חלק בלתי נפרד מהעיר. האבן הראשונה הוקמה על ידי דוד המלך, כאשר מצא אתר לבירתו החדשה בשנת 1004 לפני הספירה. האבן האחרונה נקבעה על ידי המלך הורדוס בשנת 1538 לפני הספירה, כאשר בנה מחדש את הר הבית וחומותיו התומכות על גבי היסודות שבנו אביו, המלך הורדוס הראשון, וסבו המלך הורדוס השני.

האבנים עברו שינויים רבים במהלך הזמן – משימוש כמחצבה לחומרי בניין ועד לשמש קליעים במהלך קרבות – אך הן נותרו חלק חשוב מההיסטוריה של ירושלים. האבנים חשובות כי הן היו הדבר היחיד שנותר להראות איך נראתה ירושלים לפני שנחרבה. הם גם מיוחדים כי הם היו באותו מקום שישוע המשיח הלך והתפלל בו.

איך אפשר לעשות שימוש בבנייה בתהליכי ניסור בטון בירושלים גם באבנים של ירושלים (אבן ירושלמית)?

השלב הראשון בניסור בטון הוא למדוד את השטח שצריך לחתוך. יש לקחת מדידה זו מכל ארבעת הצדדים של השטח ועליה לכלול חסימות או בליטות שעלולות להפריע לתהליך החיתוך. מדידה זו תשמש לאחר מכן כדי לקבוע כמה חומר יהיה צורך להסיר. . הזמן הטוב ביותר לחתוך בטון עם מסור הוא כאשר הוא רטוב. זה ימנע מאבק להתעופף ולהפוך את העבודה לקשה יותר. לפני תחילת החיתוך, הרכיבו משקפי בטיחות ומסיכת פנים. התקנים אלה יגנו עליך גם מפני חלקיקים הנישאים באוויר שעלולים לגרום לנזק לעיניים בשאיפה ויכולים גם למנוע מהשיער שלך להסתבך בלהב המסור.

השלב הבא בניסור בטון הוא הכנת כל החומרים הדרושים לחיתוך. חומרים אלו כוללים: כפפות, משקפי בטיחות, מיגון אוזניים, מסכת אבק ומשקפי מגן; גם כן כמו ציוד ניסור וחיתוך מתאים כגון: מסור חשמלי, גלגל חיתוך, מוט ארוך, מוט וו וכלי לחריץ אוזניים.

1. כפפות: יש ללבוש כפפות בכל פעם שמטפלים בבטון מעורב יבש או בכימיקלים מסוכנים מסיבה זו.

2. משקפי בטיחות/משקפי מגן: נדרשים משקפי בטיחות להגנה על העיניים מפני פסולת הבטון ואבק שנוצר במהלך ניסור בטון.

3. הגנה על אוזניים: יש ללבוש אטמי אוזניים או אטמי אוזניים אם הרעש נעשה יותר מדי עבור האדם שמבצע את החיתוך.

4. מסכת אבק: ודא שאין אבק בטון שעוף לתוך הפה, הגרון והריאות שלך כדי להימנע משאיפת חלקיקי מלט מזיקים, שעלולים לגרום לבעיות חמורות, כגון מחלת ריאות או סרטן.

5. משקפי מגן: מרכיבים משקפי מגן אם האדם שמבצע את החיתוך נדרש לעבוד עם להבים שמייצרים כמות משמעותית של אבק או חלקיקים קטנים שיכולים לעוף לתוך העיניים וליצור בעיה.

6. מסור חשמלי: מסור חשמלי הכרחי לחיתוך בטון, שהוא מהיר יותר משימוש במסור ידני.

7. גלגל חיתוך: גלגל החיתוך הוא בדרך כלל רק דיסק שניתן להתאים ללהב של מסור עגול.

8. מוט ארוך: המוט הארוך משמש לאלץ חלקי בטון מהדרך על מנת לחתוך אותם לאחר שחרורם עם מוט הקרס.

9. מוט וו: מוט הקרס משמש למשיכת ופיתול בטון על מנת להסירו מהמקום בו היה.

לסיכום:

ניסור בטון הוא תהליך המשמש בעיקר לחיתוך טפסות מלוחות בטון. הוא קיים כבר עשרות שנים, והוא עדיין נותר חלק מהותי מכל אתר בנייה. המרכיבים העיקריים של מסור בטון הם הלהב, מיכל המים והמשאבה, הצינור והמנוע. ניסור בטון הוא תהליך הכולל שימוש בלהב מסור לחיתוך בטון. הלהב שקוע במים, מה שמקרר ומשמן את הלהב ומפחית חיכוך. המים גם עוזרים לשבור את כל כיסי האוויר שעלולים להיווצר כשהלהב עובר דרך הבטון.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן