חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחמיה רייבי – משבר הדיור הגיע לפריפריה

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

נחמיה רייבי (חבר ליכוד) מסביר כי משבר הדיור לא פסח גם על איזורי הפריפריה ולא על העיר ירושלים.

אם בעבר, הפריפריה נחשבה למקום יחסית זול מבחינת דיור, הרי שכיום, עליית המחירים תקפה לרחבי ישראל ולא רק למרכז הארץ. גם איזורי הפריפריה סובלים מעליית מחירי הדירות וזוגות צעירים לא יכולים להרשות לעצמם דירה גם באיזורים אלו.
באיזורי ערי המרכז וגם באיזור ירושלים מחירי הדירות כבר הרקיעו לשמיים ורוב בעלי הדירות הצעירים הם כאלו שקיבלו דירה כירושה או מגיעים מבית של משפחה אמידה.
מצב זה גורם בכל יום נתון להעלות את מחירי הקרקעות, ורשות מקרקעי ישראל לא מצליחה לשווק את הקרקעות ולהדביק את הביקוש של הקבלים והרוכשים.
כמו כן, קיים גם משבר קשה בדיוק גם במגזר הערבי בשל חוסר קרקעות זמינות לבנייה.
נחמיה רייבי, נפגש בתקופה האחרונה עם מנהל מחוז הצפון במשרד השיכון שלמה פייבלוביץ, כדי לזרז שיווק קרקעות בישוב "מדרך עוז", שבו נחמיה רייבי מתגורר.
כמו כן, נחמיה רייבי נפגש עם ישראל כץ, שר האוצר לשעבר, ובפגישה הועלו פתרונות למשבר הדיור.
במקביל בתחילת חודש אוגוסט 2021 התקיימה הועידה הכלכלית, שבה נטל חלק נחמיה רייבי, ובועידה זו השתתפו שר השיכון זאב אלקין ומנכ״ל רמ״י.
הועידה היתה סוערת לאור משבר הדיור והמצוקה הרבה לדיור ציבורי. בועידה נפגשתי עם יו״ר בנק לאומי מר יונס, שאף מסר שיש עליה במשכנתאות.
בועידה נחמיה רייבי הסביר שהפתרון למשבר הדיור הוא שיווק כל המגרשים הפנויים הן בערים והן בפרפריה, במגזר הערבי וגם במגזר ההתיישבותי. יש מאות אלפי יחידות קרקע מוכנות לשיווק, מצב שרמ״י לא מצליחים להדביק את הביקוש.
נחמיה רייבי משאיר שאלה גדולה על הצורך להפרטת רשות מקרקעי ישראל, מצב שחלקים מטיפול בנושאים שרמ״י היום עוסקת יעברו לוועדות התכנון ובניה ולרשויות המקומיות. ככה יפחת הלחץ והביקוש ירד, עכב הצפת השוק בקרקעות זמינות לשיווק.

צפו בתמונות מתוך הועידה שבה לקח חלק נחמיה רייבי

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן