חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היסטוריה של ירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

לפני כ- 6,000 שנה התיישבו אנשים עתיקים על גבעת מעיין הגיחון, שנמצא כיום בתוך חומת העיר ירושלים. העיר שהקימו נשארה כפי שהייתה במשך מאות שנים: גשם חקלאי על גבעה בפאתי האימפריה המצרית החזקה. הוא נקרא Rusalimum או Urusalimum, שפירושו כנראה משכנו של שלו, אל השחר הכנעני.

על פי דיווחים תנ"כיים

ירושלים, על הגבול בין בנימין ויהודה המאוכלסת באוכלוסייה מעורבת המכונה יבוסי, נכבשה על ידי דוד, מייסד הממלכה המשותפת של ישראל ויהודה והפך לבירת הממלכה. . יורשו של דוד, המלך שלמה, הגדיל את העיר ובנה את מקדשו בגורן עראונה (אורנן), גם הוא יבוסי.

העיר הפכה למקום של ארמונות מלוכה ומקומות קדושים לכל הדתות המונותאיסטיות

ירושלים נותרה נוצרית במשך מאות שנים, ועולים לרגל נהרו מכל רחבי העולם הנוצרי. לאימפריה העות'מאנית היו שליטים סובלניים שאיפשרו לשלוש הדתות להתקיים בדו -קיום בירושלים.

דוד המלך

המשורר והלוחם הגדול ביותר של בני ישראל, הביא את ארון הברית מבירתו לשעבר חברון לירושלים, עיר קטנה ויבוסית וכנענית שנמצאת דרומית לחומות העיר של היום. ירושלים נראתה בחירה אידיאלית לבירה שלא תסלים את היריבות השבטית. ירושלים נחשבת לשטח ניטרלי ביבשה שאינה נשלטת על ידי אחד משנים עשר השבטים של ישראל. על עופל, פיסת אדמה גבוהה יותר בין יישובי ירושלים והמקום הגבוה ביותר להפוך להר הבית, בנה דוד את ארמונו והפך את ירושלים לבירת ירושלים.

אובדן ההדרגה של הכוח המרכזי הוביל לממלכות עצמאיות באזור

על פי התנ"ך, ירושלים הייתה ידועה באותה עת כיבוס ובלתי תלויה בתושבים הכנענים, שהיו ידועים אז כיבוסים. על פי התנ"ך וההיסטוריה הישראלית של ירושלים, שוד ירושלים על ידי דוד המלך בא בשנת 1000 לפני הספירה וירושלים הפכה לעיר דוד ולבירת בריטניה.

ההיסטוריה של ירושלים היא ההיסטוריה של עיר חיה שאין כמותה בעולם. קיים קשר חזק בן אלפי שנים לסכסוכים העקובים מדם על השליטה בעיר ובאתריה, הנמשכים כבר אלפי שנים.

עבור אנשים רבים, ההיסטוריה של ירושלים היא פרס, נחלה שיש להיאבק עליה. ירושלים היא האתר הקדוש ביותר לאיסלאם ומארח את מסגד אל אקצא; המוסלמים מתמודדים עם המסגד במהלך התפילה, וכיוון השינוי עובר מהמסגד למאקה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן