חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אימוץ כלבים בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

משפחות ירושלמיות רבות צרפו בשנים האחרונות לביתן כלב כיוון שהימצאותם של כלבים בבית יוצרים הרמוניה משפחתית חדשה והמון אושר בכל בית. יש משפחות שמתגוררות בבית פרטי או בדירת גן ולכן הם מחזיקים כלבים גדולים או בינוניים יחסית והם יוצאים איתם לטיול בפארק וברחבי העיר. הכלבים נהנים מהעובדה שהם רואים בכל פעם אזורים אחרים בעיר. פעם הם יוצאים לקניות בשכונה ובמקרים אחרים הם רואים את הנופים המרהיבים של ירושלים כמו בטיילת ארמון הנציב שממנה אפשר להשקיף על שטחים נרחבים של העיר היפה בתבל. 

לעומת זאת יש משפחות שההעדפה שלהם היא לאמץ כלבים קטנים יותר כמו לדוגמה יורקשייר וזאת כיוון שמדובר בכלב אידאלי לכל בית, הוא אהוב על הילדים ומתמזג עם כל מה שקורה בבית. מעבר לכך היתרון שלו הוא שהוא אינו משיר שיער ולכן לעומת בתים אחרים שגדלים בהם כלבים, אין שערות בכל מקום. בירושלים פועלות כמה עמותות אשר מציעות כלבים לאימוץ. בני המשפחה מגיעים לכלביות האלו רואים את ההיצע שקיים ומחליטים מהו הכלב שמוצא חן בעיניהם ואותו הם מאמצים. גידול של כלב זו אחריות רבה ולכן בני הבית לוקחים אותו הן לווטרינר כדי לשמור על בריאותו ולהעניק לו את כל החיסונים והן לאילוף כדי שיתנהג כראוי בבית.

כלבים בירושלים 

כיוון שכלבים הם חלק אינטגרלי מהבית, הם גם נוסעים עם בני המשפחה לביקורים משפחתיים ולטיולים ברחבי העיר. בדרך זו גם הם מכירים את המקומות היפהפיים הקיימים בירושלים וגם בסביבה הקרובה כמו בהרי ירושלים.

סוגי הטיולים משתנים בהתאם למסוגלות של בני המשפחה ולאפשרויות היומיות. לעיתים נוסעים למשכנות שאננים כדי לטייל בשכונה המרהיבה, לראות את הכרכרה המיוחדת של השר משה מונטפיורי כדי שהילדים ילמדו על הפעולות הרבות שהוא ביצע בארץ ובעולם למען היהודים.

העיר העתיקה בירושלים 

בימים אחרים הם מטיילים בעיר העתיקה ונהנים מהצבעים של המזכרות הרבות שמוכרים ומהניחוחות הייחודיים של המאכלים והקפה המהביל. אפשר לטייל פרקי זמן ארוכים בין הסמטאות, ברובע היהודי, ברובע הארמני, לצאת ולהיכנס בשערים השונים ובסופו של דבר להגיע לממילא כדי ליהנות משופינג בחנויות, לשבת באחד מבתי הקפה וליהנות מהנוף המרהיב של חומות ירושלים כולל מגדל דוד.

הכותל המערבי 

תושבי ירושלים מגיעים פעמים רבות למקום הקדוש ביותר ליהודים שהוא הכותל המערבי. זו תחושה של קודש להתקרב לקיר העתיק והכל כך חשוב, לשאת תפילה ולהחסיר פעימה מיופיו של המקום. גם כשמגיעים אורחים מחו"ל הן קרובי משפחה והן אנשי עסקים, אחד המקומות הראשונים שהם מעוניינים להגיע אליו הוא הכותל המערבי ולכן הירושלמים נהנים להסיע אותם למקום זה ולטייל בו ובכל הסביבה, כולל סיור במנהרות הכותל, כדי שכולם יבינו מה עבר על העיר ירושלים בכל השנים האלו שהייתה בשליטתם של מדינות מכל העולם.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן