חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גילת נחום על הקולינריה בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

גילת נחום היא שפית תושבת ירושלים. נכון לעכשיו גילת נחום גרה בחו"ל כחלק ממסע קולינרי שהיא עושה בעולם אך עדיין מצאה את הזמן וסיפקה לנו המלצות לקולינריה בירושלים!

המטבח הירושלמי הוא מיזוג של כמה תרבויות. הוא מושפע מתרבויות של יהודים, מוסלמים, נוצרים וארמנים. המטבח הזה זכה לפופולריות בשנות ה-50 כאשר אנשים רבים מצפון אפריקה היגרו לירושלים והביאו איתם את המסורת הקולינרית שלהם. אחת המנות הפופולריות ביותר במטבח הירושלמי היא "קבב".

קבב הוא מאכל שמקורו בפרס העתיקה (איראן) ואומץ על ידי מטבחים אחרים ברחבי העולם. משמעות המילה קבב היא להפוך או לסובב בשר על שיפוד על אש פתוחה או ברביקיו. קבבים עשויים בדרך כלל מכבש, עוף או בקר שנטחנו עם תבלינים ולאחר מכן עוצבו לכדור קטן לפני שהונחו על שיפוד ונצלו על להבה גלויה.

ירושלים היא עיר מאוד מגוונת והמטבח שלה משקף את זה. ירושלים היא ביתם של תרבויות ודתות רבות ושונות, מה שאומר שיש הרבה סוגים שונים של מאכלים.

המנה המפורסמת ביותר בירושלים היא כנראה השווארמה. שווארמה אפשר למצוא כמעט בכל פינה בעיר והיא נחשבת לרוב למאכל הירושלמי המובהק.

על פי גילת נחום מנה פופולרית נוספת בירושלים היא חומוס, אותו ניתן למצוא בכל מסעדה או דוכן אוכל רחוב שתבקרו בו. חומוס הוא מאכל מזרח תיכוני מסורתי העשוי מחומוס, טחינה, מיץ לימון ושום. זו ארוחה פשוטה מאוד אך טעימה שהפכה למרכיב איקוני במטבח הישראלי.

המטבח הירושלמי הוא מטבח מקומי המבוסס על התרבויות המגוונות בירושלים. יש הרבה מנות שונות, אבל הוא ידוע בעיקר בזכות החומוס שלו.

גילת נחום: "בפעם הראשונה שנסעתי לירושלים אחרי שעברתי לחו"ל, ציפיתי למצוא שהאוכל יהיה דומה לזה שהורגלתי אליו במדינות אחרות במזרח התיכון. אבל גיליתי שהאוכל בירושלים שונה לחלוטין ממה שניסיתי קודם. המנה העיקרית של המטבח הזה היא חומוס, שעשוי מרוטב חומוס וטחינה עם שמן זית ושום. במדור זה תלמדו כיצד נוצר המנה הפופולרית הזו והיכן תוכלו למצוא אותה היום בירושלים".

ירושלים שימשה במשך מאות שנים בית לתרבויות רבות, מה שהוביל לכך שעם הזמן נוצרו בה מגוון רחב של מאכלים. המנה הפופולרית ביותר שמגיעה מאזור זה היא חומוס שעשוי מרוטב חומוס וטחינה עם שמן זית ושום. לעתים קרובות אוכלים אותו כמטבל עם פיתות, ירקות או בשר. הדבר הגדול במנה הטעימה הזו הוא שאפשר לאכול אותה עם כל סוגי האוכל.

איזה אוכל מומלץ לאכול בעיר העתיקה בירושלים? גילת נחום עם ההסבר!

ירושלים היא עיר שידועה במגוון האוכל שלה. הוא מציע סוגים רבים ושונים של מזון מכל רחבי העולם.

לירושלים שתי תרבויות קולינריות מובחנות, זו של היהודים וזו של הערבים. המטבח של היהודים הושפע ממוצאם המזרח אירופי והצפון אפריקאי, בעוד המטבח הערבי משקף את השפעתן של טורקיה, פרס, יוון ורומא.

גילת נחום מציינת שיש הרבה מנות לבחירה בירושלים אבל חלק מההמלצות הן פלאפל, חומוס, שווארמה וקבב.

ירושלים היא אחת הערים העתיקות בעולם. היא גם העיר הקדושה ביותר ביהדות, בנצרות ובאיסלאם.

האוכל בירושלים הוא שילוב של מטבח ים תיכוני ומזרח תיכוני. המקומות הטובים ביותר לאכול נמצאים ליד העיר העתיקה, במזרח ירושלים או בסביבת הרובע היהודי.

המקום הזה הוא לא רק על היסטוריה, זה גם על אוכל!

העיר העתיקה בירושלים מציעה אוכל רחוב מדהים שאסור לכם לפספס בעת ביקור בעיר הקדושה הזו.

מה זה מעורב ירושלמי? והאם מומלץ לאכול אותו?

לפי גילת נחום השפית הישראלית מעורב ירושלמי הוא מאכל מסורתי של ירושלים. זהו שילוב של מרכיבים שונים מאיברי פנים של עוף שמערבבים יחדיו ואוכלים כמנה על האש.

האם מומלץ לאכול אותו? מעורב ירושלמי נחשב למנת גורמה בירושלים וזה מומלץ לאנשים שאוהבים בשר פנים כמו כבד, טחול, לבבות וכו’.

קולינריה בירושלים? יש שפע!

ירושלים היא עיר בעלת מורשת קולינרית עשירה. המטבח של העיר מושפע מאוכלוסייתה המגוונת, והיא הושפעה מאוכל של תרבויות שונות במשך מאות שנים. בירושלים המבקרים ימצאו כמה מהמנות הטעימות ביותר שטעמו בחייהם.

המטבח של ירושלים מושפע מאוכלוסייתו המגוונת, והוא הושפע מאוכל של תרבויות שונות במשך מאות שנים. בירושלים המבקרים ימצאו כמה מהמנות הטעימות ביותר שטעמו בחייהם.

האוכל בירושלים מושפע מהתרבויות המגוונות שחיו בה לאורך זמן. מהרומאים הקדמונים, שהשאירו מאחור את בתי היין ובתי הבד, ועד העות'מאנים שהכניסו קפה ותבלינים מאסיה, השפעות אלו סייעו לעצב את המטבח הירושלמי.

ירושלים היא עיר של מגוון, עם השפעות מכל קצוות העולם. האוכל בירושלים אינו יוצא דופן ומשקף את המגוון הזה. לירושלמים יש טעם לאקזוטי והם תמיד מחפשים טעמים חדשים לנסות.

המטבח בירושלים משקף את הרב-תרבותיות שלו והושפע מתרבויות שונות לאורך מאות שנים, כמו מדינות יהודיות, מוסלמיות, ארמניות, פרסיות ומדינות אחרות במזרח התיכון. הוא כולל גם מנות שהובאו על ידי מהגרים מאירופה ואסיה.

בשנים האחרונות חלה עלייה במסעדות המתמחות במטבחים ספציפיים כמו איטלקי או הודי.

מסעדות מומלצות בירושלים מאת גילת נחום

ירושלים היא עיר שיש לה הרבה מה להציע במחלקת האוכל. למי שמחפש חוויה ירושלמית אותנטית, הנה כמה מהמסעדות המומלצות בירושלים.

לפי גילת נחום המסעדה הראשונה נקראת "ההגנה" והיא מתמחה במטבח המזרח תיכוני. הוא מציע מנות כמו שווארמה, פלאפל וחומוס שהן כולן עיקר האוכל הירושלמי. המסעדה השנייה נקראת "נמל" המתמחה במטבח ישראלי מסורתי. מסעדה זו מציעה מנות כמו גבינת חלומי ופלטות מזוה. המסעדה האחרונה ברשימה זו נקראת "בזיר", זוהי מסעדה כשרה המתמחה באוכל ישראלי בדגש על ירקות וסלטים. שם תוכלו למצוא מנות כמו שניצל, ירקות קלויים וסלט עם רוטב גבינת פטה.

ירושלים היא עיר בעלת מסורת קולינרית עשירה. להלן כמה מהמסעדות הטובות ביותר בירושלים המציעות אוכל טעים וחוויות נהדרות.

1) אל-דחלה: מסעדה זו מציעה מטבח פלסטיני מסורתי, כולל בשרים וירקות על האש, לחמים שטוחים וסלטים.

2) אל-וותניה: מסעדה זו מציעה מנות לבנוניות, כולל פלאפל, חומוס, שווארמה, קבב טלה ועוד.

3) קפה נטו: קפה נטו היא מסעדה קטנה אך נעימה המציעה אוכל ים תיכוני עם התמקדות במנות ישראליות כמו חומוס ופלאפל.

4) מסעדת יקב רמת הגולן: מסעדה זו מתמחה ביינות ישראלים בשילוב מנות מקומיות כמו חזה עוף בגריל או רשת טלה.

האוכל בירושלים משתנה מאוד בהתאם למקום שבו אתם נמצאים ומה אתם מזמינים. סוג המסעדה יקבע את סוג האוכל העומד לרשותכם, כמו גם המחיר. הרשימה הבאה כוללת כמה מהמסעדות הפופולריות ביותר בירושלים, כך שתוכלו ליהנות מבילוי לילי עם חברים או משפחה תוך כדי נסיון מנות חדשות!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן