חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון מגדל דוד בירושלים

עזרה בתכנון טיול בירושלים? השאירו פרטים 👇

מגדל דוד, הידוע גם כמצודת ירושלים הוא אחד האתרים המפורסמים והמפורסמים ביותר בירושלים המורשת הלאומית ובו חורבות ארכיאולוגיות חשובות שנמשכו למעלה מ -3,000 שנה. המגדל ממוקם בכניסה לשער יפו המוביל לקצה המערבי של העיר העתיקה ונבנה כמבצר אסטרטגי לעיר במאה השנייה לפני הספירה. דן בהט, ארכיאולוג ישראלי, כותב כי שלושת המגדלים החשמונאים המקוריים שעמדו באזור סביב העיר שונו על ידי הורדוס, כאשר המגדל הצפון מזרחי הוחלף במגדל גדול ומאסיבי יותר בשם "מגדל דוד" מה -5 המאה לספירה.

מוזיאון מגדל דוד שוכן במצודה מימי הביניים וממוקם בכניסה ההיסטורית לעיר העתיקה בירושלים

המוזיאון מתאר אירועים חשובים בהיסטוריה שלו, החל מהעדויות הראשונות על עיר בירושלים באלף השני לפני הספירה, התפתחותה לבירת מדינת ישראל ומשמעותה לשלוש הדתות.

עם נוף עוצר נשימה של 360 מעלות של העיר העתיקה בירושלים ממרומי המגדלים

המבקרים מוזמנים לחצות את הגשר, לטייל בהיסטוריה של הערים בת 3,000 השנים ולטייל בין השעון. חדרים שבהם דוגמניות, סרטים ודיורמות מספרים את סיפורה של העיר. על פי הודעה לעיתונות, הרפתקת טיפוס חבלים באוויר המגדל עם שבע תחנות כוללת סולמות חבלים, קירות חבלים וסנפלינג משלב ספורט הרפתקאות עם נופים עוצרי נשימה של אתרים היסטוריים במוזיאון מגדל דוד בירושלים.

המוזיאון העברי

הכלוא בשורה של אולמות מימי הביניים המכונים מצודת חמצודה, מספר באמצעות מודלים, מפות, הולוגרמות וסרטונים את סיפורו של חמצודה באלף הרביעי. המוצגים מציגים למעלה מ -4,000 שנות ירושלים וההיסטוריה של העיר מתחילת העיר הכנענית ועד לתקופה המודרנית. מוזיאון ההיסטוריה של ירושלים ממוקם בסדרת החדרים במצודה המקורית וכולל חצר עם שרידים ארכיאולוגיים שראשיתה 2,700 שנה.

מוזיאון מגדל דוד מתעד את ההיסטוריה של ירושלים ואת האנשים הרבים שעיצבו אותה במשך 4000 שנה באמצעות מוצגים וחורבות ארכיאולוגיות

המוזיאון כולל תערוכות רב חושיות הכוללות את ליל המשקפיים, מופע קול ואור המתקיים מספר פעמים בשבוע, במהלכן מוארים חומות דוד והמצודה בלילה כדי לספר את ההיסטוריה של העיר.

המלך דוד במוזיאון מגדל דוד החדש

הוא חוויה לילית המעוררת חיים בסיפורו המלכותי של דוד הרועה והמלך בהפקה קולנועית חדשה המוקרנת על קירות החפירות הארכיאולוגיות של המצודה הישנה. מופע המלך דוד עוקב אחר סיפורו של דוד ומקשר את ההיסטוריה ההיסטורית של העיר ירושלים כפי שמסופרת באמצעות טכנולוגיה חדשנית. מופע האור המשוכלל, המכונה מחזה הלילה בירושלים, כולל תמונות הקרנה על קיר המצודה כדי לספר את סיפורה של ירושלים.

מוזיאון מגדל דוד

הוא פרויקט של 40 מיליון דולר הממומן ברובו על ידי קרן קלור ישראל, משרד התיירות הישראלי ומועצת העיר ירושלים. המטרה היא לשמר את המצודה העתיקה של ירושלים ולהחיות את מגדל דוד, המבצר האיקוני של העיר העתיקה דור אחרי שנפתחה בשנת 1989. היא ממוקמת במצודה המשוחזרת של שער יפו, בכניסה לעיר העתיקה של ירושלים. . זהו השער הראשי של אלפי השנים האחרונות לירושלים, שם תמצאו את מצודת דוד, המוזיאון היחיד בעולם המספר את סיפורה של ירושלים מימי דוד.

מוזיאון מגדל דוד וחפצי הארכיאולוגיה המרשימים שלו חושפים את ההיסטוריה של ירושלים במשך שלושת אלפים שנה

מימיו של מלך יהודה המקראי ועד היום. המצודה עצמה, החצר הפנימית והחפיר הם ממצאים ארכיאולוגיים חשובים המתעדים את ההיסטוריה הארוכה והעמוסה של ירושלים. מבנה הקישלה המסתורי והמרשים, הניצב ליד המגדל, מעניק למבקרים תובנה לפרקים מסוימים בהיסטוריה של ירושלים, כגון סיפורי חומת חזקיהו, ארמון הגיבורים, החומה העות'מאנית והמחנה הבריטי. —- – מבקרים בירושלים יכולים לבקר במגדל דוד, מבצר ציורי בשער יפו של העיר העתיקה, המסומן על ידי מינרט במאה ה -17 המזוהה עם דוד המלך. הכיתוב על הכניסות הערביות והעות'מאניות מתאר את שחזור המצודה של דוד, המוזיאון היחיד בעולם המספר את סיפורה של העיר מימי דוד המלך ועד לשנת 1538 כאשר בנה אותו סולימאן המפואר, האיש שבנה את חומת ירושלים הנוכחית. החומות מהוות כיום חלק מהמצודה הטורקית – בן חמש מאות שנים – ומגדל דוד הוא מגדל שנבנה בין כותלי ירושלים שהייתה אז הגדולה ביותר, ונקראה על שם מגדל המלך הגדול דוד וכפי שנבנה על ידי המלך הורדוס.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירושלים מתחילה כאן